Zero 2 Hero

perubahan..perlu dalam setiap perjalananku

I'm excited!

lupakan kesedihan yg berlaku...kembali dengan entri yang lebih menceriakan.

hari ni aku memang jadi gembira. terlupa sekejap dengan masalah yang menimpa. Lepas je sahur, aku on laptop. Macam biase, rutin harian aku buka mail tgk ape ade...huh, x de ape yang nampak menarik..tawaran tempat LI pun takde..ahh bosan aku tunggu!

Tiba-tiba...ikuti perbualan ini:-

mukh: eh wan, ko nak x jam masyuk?
aku: uii...nak3..mana dpat?
mukh: haa..ade la, member aku beli jam tag heur dalam seratus lebih je...jam tu kalo cek kat ECM dlam 8 ribu tuu..
aku: walaweh!! ko biar betik...aku nak gak..camne?
mukh: ko masuk web ni..register pastu ko try la.....(laman web dirahsiakan yer...har3)
aku: ok2..

Pastu aku pun try la pas solat subuh..wah...menarik2, err..sebenarnya aku dah lama tau pasal ni. cuma x tau betul ke tak..tapi sebab member dia dah dapat jam tu..aku try la.

try punya try..last2..aku dapat benda masyuk yg best..tapi kurang sikit la dari member roomate aku yg dapat beli jam mahal dalam harga rendah tu..

apelagi..terus contact je ngan seller tu..sms punye sms..ok cantek..bangun je dari meja, terus panjat katil..ok mukh, aku nak landing sat..(sambil tersenyum kegirangan..hahha)

Tahi!! terpacul word tu dari mulut roomate aku..dah dapat beli la tu..suka ek ko..lain kali aku x yah bgtau ko..biar aku dapat dulu baru tunjuk kat ko..biar ko jeles..

hahahha..kalo camtu, ko lagi tahi...har3 (sambil terus baring tersenyum)

--------------------------------------------------------------------------------------------------
jam menunjukkan pukul 9.30 pagi.

aku: aku rase aku nak pg bank la..terus bayar
mukh: x sabo2 ko ye...aku pun dah dapat dah satu..ko tolong depositkan kat bank k
aku: cett! kate org..dia pun sama x sabo..hahha
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pukul 10.30 pagi.

aku sampai kat taman tas menunggang motor yamaha lagenda mukh..tapi..arrrr..."mesin ini tergendala, harap maklum". hari ni hari ahad..org bank cuti..konfem xde org repair ari ni..

aku sms mukh:-

aku: weh, mesin rosak..kat mana lagi nak cari cash deposit maybank ha?
mukh: kuantan la!
aku: pungkok! (adaptasi dari ayat familiar waqjai)
mukh: hahaha

aku pun bergegas ke kuantan demi membayar duit nak dpat barang masyuk tu..pasal benda tu..sanggup aku kan?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
pukul 11.10 pagi

keluar je dari bank..tetiba lak ade org datang kat aku..

incik A: Saya polis, tolong bagi ic

aku: eh..apehal lak? betul je polis....

incik A: bagi ic, saya nak cek kes motor curi..ni motor kamu?

aku: eh jap2, polis? ape bukti incik polis? apesal plak nak cek2...(dengan gaya refuse x nak bagi)

incik A: saya polis..sukati saye la nak cek sape..x nak bg sila ikut saya ke balai! (sambil tunjuk kad polisnya)

aku: (dlam hati: eh, betul ke tak ni? ke org jahat?) ok2 saya bagi nah..

incik A: lesen, geran motor ade?

aku: lesen ade tapi geran..ni bukan motor saye, ni motor kawan.

incik A: call kawan awak, saya nak cek betul ke x bukan motor curi.

aku: cik..saya student universiti..x kan la saya nak curi plak (sukati dia tuduh!)

incik A: awak igt student U x curi? awak U mna?

aku: UMP..
incik A: saya nak komplen la kat ump..student dia x nak kerjasama

aku: (kerek lak polis ni) laa..mana la saya tau..incik pun datg tiba2 ngaku polis..sape nak caya? pastu lepas saya kuar bank lak tu..msti la saya cuak kot2 pencuri ke ape...

incik: kalo org nak rompak awak, dia dah tikam dah awal2

aku: (eleh..dunia skrg ni,macam2 leh jadi) ye ke..ooo

selepas tu...dia cek lesen aku, tanya mukh pasal geran..fuh..nasib baik xde pape..
sebelum dia blah..aku mintak maaf la kat die..ye la, salah faham punya pasal tadi..kang dia report UMP kang...wat cemar UMP je aku nanti...hohoho

sekian....

0 comments: