Zero 2 Hero

perubahan..perlu dalam setiap perjalananku

i'm back

Setelah dua minggu aku tidak meng'update' blog, hari ni aku nak rajinkan jari jemari ku ni untuk menaip. Bukan ape, ni kan tengah minggu pertama semester baru ni. X de la nak bz sangat, nanti bile dah bz..confirm2 dah malas nak mengarang ni. Rasanya, x puas la cuti setakat dua minggu ni. Tulah, sapa suruh wat2 rajin time cuti tu kunun2 nak sambung wat projek..nasib ko la wan. Tapi itu la lumrahnye..kalau cuti kejap, rase cam x cukup la. kalau cuti panjang plak, rase bosan la lama2 ni.. Mengada2!

Dalam cuti dua minggu tu, sempat la aku jumpa famili aku. Semua plak tu. Siap abang aku balik kampung lagi bawak awek dia. Payah betul nak jumpa diorang dalam satu masa. Selalunya kalau aku cuti, ade yang x de la. Ni semua sekali kumpul, memang sangat best! Tulah kelebihan adik beradik ramai ni. Bile dah besar2 ni..memang seronok je rasenye..tapi kalau time kecik dulu memang macam kucing bercakaran je..haha. Tapi memang happening je rase..huhu.

Next week plak, aku ngan abah hantar tikah masuk Utem kat Melaka nun jauh di sana. Dia dapat course electrical engineering. Alhamdulillah..dapat jugak adik aku masuk U. Lepas hantar dia kat hostel tu..dari riak wajah dia..memang nmpak dah dia nak nangis..keh3. Sempat gak aku sakat dia..tapi nasib baik dia x nangis..hehe. Pastu esoknye..kena hantar adik aku yg sorang lagi, Nina masuk kolej persediaan ke UK..kos farmasi tapi seb baek dekat je kat cheras..kagum aku ngan ke'terrer'an dia. Dapat pg luar negara..aku bile lagi ni?? Kat kolej tu, penuh dengan org negro je..huish..bukan aku nak sangka buruk. Tapi disebabkan banyak citer2 yg tak berapa nak baik yg melibatkan negro telah menyebabkan aku berfikiran negatif, prejudis dan ape2 lagi yang seangkatan dengannye. Semoga dia dapat menjaga diri dengan baik insyaallah..amin.


0 comments: